FINAL YEAR PROJECT (REZEKI ALLAH)

Assalamualaikum semua..

Alhamdullillah, syukur pada Allah selesai Karnival Inovasi di Universiti Tun Hussein Onn Malaysia, Campus Pagoh.

Karnival ni diadakan pada 12.12.2017 (Selasa).
Pada semalm nya aku berpuasa sunat, jadi ana hanya makan waktu berbuka puasa sahaja. malam itu tak makan pun. Keesokan harinya ana berpuasa pada hari karnival tu, berpuasa ganti. Nak dijadikan cerita pada hariitu selesai pendaftaran Aku dan kawan yang lain ambil sarapan yang
disediakan.

Semalam kami dimaklumkan bahawa kumpulan kami akan dinilai terlebih awal iaitu pada pukul 8.00m kerana panel kami ade dutry selepas tu. jadi dengan gelabah pagi tu kami pun segera menghias booth. Tepat jam 8am  kami pun mulakan pembentangan Projek Tahun Akhir, iaitu Grading Food Premise at Uthm, Campus Pagoh. alhamdulillah,not bad laa.. sebab dari reaksi panel kami menunjukkan mereka berminat dengan pembentangan itu.  Sementara menunggu panel seterusnya  kami sarapan di booth. Perut ana terisi dengan kuih currypuff 2 ulas..

 Padahal lama setelah itu aku terfikir ntuk minum kerana dahag sangat. Di situ lah aku teringat yang aku berpuasa ganti. Dengn serba salah aku malu untuk meneruskan puasa itu. Ye lah.. da makan sedap2 ..mm,
Kawan aku cakap takpa .. mas kan terlupa, maka aku pun terus kan lah berpuasa. Di situ aku nampak kebaikkan Allah taala dalam membantu aku dikala perut aku kelaparan ketika Karnival itu. Duit aku dalam purse hanya rm2. Atm pun out of services time tu.

Dihari Karnival kawan aku kata aku yang paling gembira kat situ, mm aku pun tak tahulah kenapa.. mereka tgok muka aku ada aura kemenangan. Itu kata SV aku lah.




Alhamdulillah.. projek Kami diantara Yang dapat Golden Mark. Tahniah semua.  Terima kasih pada En Lokoman Kasiran yang banyak membantu Kami.



Comments